17-10-16 Afbraak SP Blausee-Mitholz (3)Het onvermijdelijke is dan toch gebeurd: ook in de BLS trajecten worden de Schaltposten in een hoog tempo gesaneerd. Rond 16 oktober was het de beurt in Blausee-Mitholz om de schakelpost te ontmantelen.

Herr Hans Ulrich Haas uit Remscheid (D) was daar rond die tijd en schreef mij (citaat):

“Ich bin am vergangenen Montag (Henk: 16-10-2017) dort gewesen und was ich gesehen habe, hat mich sehr traurig gemacht: (1) Ist das Wohnhaus am Bahnhof ganz offensichtlich leer und unbewohnt. Es war niemand da, den ich deswegen befragen konnte. (2) Der große Schaltposten wurde gerade demontiert”.

Afgezien dat deze Schakelpost is afgebroken is ook nog maar de vraag wat er met het woonhuis net voor het stationnetje Blausee-Mitholz staat te gebeuren nu het onbewoond is.  Ook de Schakelpost Felsenburg III zal worden afgebroken: deze werd gevoed door die van Blausee-Mitholz.

Het woongedeelte boven het stationnetje Blausee-Mitholz is overigens nog steeds bewoond.

Vast staat wel dat een zeer markant object is verdwenen aan de BLS Nordrampe.

Foto’s en bijdrage onder dankzegging aan Hans Ulrich Haas.

17-10-16 Afbraak SP Blausee-Mitholz (1)

17-10-16 Afbraak SP Blausee-Mitholz (2)

17-10-16 Afbraak SP Blausee-Mitholz (4)

 

 

 

 

 

6 gedachten over “Afbraak Schaltposten Blausee-Mitholz

  1. Vrees dat door de Lotschberg basistunnel gewoon een groot gedeelte van de dit mooie traject ter zielen zal gaan en enkel hier en daar nog wat lokaal verkeer zal bedienen. Zelfde lot staat helaas denkelijk ook de Gotthard beschoren. :-((

    Like

    1. Dat klopt Peter. Lokaal verkeer is er nog maar de Lötschberger of hoe deze treinstellen nu ook heten mogen stoppen daar allang niet meer. ‘Halt auf verlangen’ is daar ook al verleden tijd. Bij overbelasting van de Basistunnel worden nog wel eens goederentreinen over de Bergstrecke gestuurd.

      Wat de Gotthard Bergstrecke betreft: men heeft geprobeerd dit traject onder Wereld Erfgoed van de VN geplaatst te krijgen. Dat is mislukt helaas.

      Like

  2. Daar gaat een mooi stuk nostalgie verloren, maar ja die basis tunnel hebben ze niet voor niets gemaakt.
    De economie gaat voor nostalgie, al zijn wij ( de liefhebbers) daar géén voorstanders van.

    Like

Plaats een reactie