valtinas-vooraanzichtvaltinas-bovenNa aanleiding van het bouwverslag van de Walliser huizen werd ik door iemand benaderd om mee te doen in een rijgroep naar voorbeeld van de Rhatische bahn.

De groep bestaat uit ongeveer 18 man en komen 2 a 3 keer per jaar bij elkaar . Als thema op deze modules heb ik voor een kieswerk gekozen , en een paar Engadiner huizen. De kopschotten zijn volgens Fremo norm . Modules bouwen makelijk weg en zijn natuurlijk zeer handzaam , je neemt ze zo mee naar buiten kun je lekker in het zonnetje klussen .Ik had al wat foto’s op onze app geplaatst , waar ik nu niet meer aan deel neem om diverse redenen. Ik zal proberen hier ook wat foto’s te plaatsen . Ik moet toegeven module bouw is besmetelijk en je kan de boel goed verhuizen , dat word met een vaste baan een stuk moeilijker meestal volgt er sloop. Dus nu aan het overdenken hoe nu verder of Ausserberg  afmaken of opnieuw beginnen met modules tja overwegingen he.

 

 

Hier de foto’s van het kieswerk  met de ingekleurde steunmuur.

 

Valtinas Brucke
2e module met brug in ruwbouw , met links het Fremo kopschot .

Afgelopen week toch redelijk wat kunnen doen . Engadiner huizen geplaatst plus een steunmuur gegoten en tegen een houten wandje gelijmd.

valtina7De Engadiner Huizen, met een Gmp van de Rhb met de bekende krokodil.

Lekker verder gebouwd aan de module met de brug . De Zijwanden van de brug heb ik gemaakt van 4 mm MDF plaat en er 2 bogen uitgezaagd . de wandjes beplakt met Faller plaat (schuim)  en daar ook de bogen uitgesneden . Voor de ruwbouw van het landschap heb ik een combinatie gebruikt van spanten met horren gaas (aluminium) en hardschuim isolatieplaat . In het hardschuim de rotsen uitgesneden en later  het geheel met een Rotbandpapje ingestreken . Na het drogen het geheel op kleur gebracht en van groenspul voorzien . Het groen is een mix van gras uit de grasmaster , grasmatjes en hekiflor. Ook een tuintje gemaakt naast het boerenhuis.

valtinas 1

valtinas 11

 

valtinas13

Reeds de weg geschilderd , als dat maar goed gaat met de trekker en de stoksjokkers……

valtinas 4

Ook op de module met het kieswerk begint het tot leven komen .

valtinas 12

Het terras van het hotel heeft zijn eerste gasten.

Zo  het is al weer even geleden maar hier weer eens een update van de modulebaan Valtinas.      Ausserberg is afgebroken dus de zolder is weer leeg dus 3 nieuwe modulen gebouwd waarvan hoek module en 2 met het station van Guarda. Trafostation gebouwd

en als proef het prachtige schaltwerk van Henk er bij gezet. Het ziet er zo prima uit ,ik ben tevreden.valti 4valti 01valti 03kieswagenvalti 02

 

7 gedachten over “Valtinas Rhb modulebaan .

  1. Erik en Arjan , bedankt voor het compliment. Inmiddels ben ik helemaal om ik ga verder in modulebouw met de Rhb als voorbeeld. Ik ga geen concreet voorbeeld nabouwen .Eerst maar eens de zolder aanpakken en Ausserberg afbreken.

    Like

  2. Johan, ik kan niet anders doen dan aansluiten bij de reacties van Erik en Arjan. Ik heb enkele van je bouwsels van zeer nabij mogen bekijken en het doet je ronduit ‘kwijlen’.

    Jammer dat je AUSSERBERG gaat afbreken. Je hebt een schitterend alternatief achter de hand: modulebouw.

    Geliked door 1 persoon

  3. Zeer mooi resultaat weer Johan, maar dat zijn we zo langzamerhand wel gewend van jou. Dit is weer top
    modelbouw.
    Maar wat jammer dat je Ausserberg hebt afgebroken, erg jammer ook dat was een plaatje.
    Veel succes met je modulebouw, we hopen er nog veel van te zien, succes!!!!!!!!!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie