Beste Swissgroepers,

Had ik mij al voorgesteld via de mail aan jullie allemaal, echter sinds vanavond
heeft Arjan mij de rechten toegekend om ook eens wat te schrijven op ons Blog.

Nou daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van!

Jullie weten al inmiddels wie ik ben, hoe ik heet en wat ik zoal doe in het dagelijks leven en dat ik, wij mijn vrouw Marjo en dochters in het wel, vindt ik zelf, in de mooiste Spoorse Locatie wonen van Zuid Nederland, althans als wij onze gasten en zeker onze spoorliefhebbers mogen geloven!

Ons Restaurant in het Station van Schin op Geul ligt in de sporendriehoek van
Maastricht naar Heerlen en Van Maastricht naar Kerkrade en vroeger naar Aken.

Het is met het Station van Kesteren een vorkstation. Waar nu nog de half uursdienst van Arriva wordt gereden van Mstr Randwyck naar Kerkrade en aan de andere zijde wordt bereden door de Miljoenenlijn ZLSM.

Sinds 20 jaar beheren en wonen wij in deze Pittoreske locatie en genieten elke dag van de natuur de rust en het prachtige Heuvelland.

Na 4 jaar van verbouwen en restauratie zijn wij trots op datgene wat het uiteindelijk geworden is, een Klein Restaurant met een uitstraling van een klein Spoorweg Museum.

Een spoorse verzameling van spoorweg materialen  van 45 jaar geeft onze locatie een bijzonder uitstraling die zeker bij Spoorwegliefhebbers zeer geliefd is.

Maar niet allen binnen, ook ons terras spreekt vele wandelaars, dagjesmensen, en ook spoorwegliefhebbers zeer aan, dit vanwege de vele uiteenlopende bloeiende planten en bloemen, wat dan ook een hobby van mij is.

Verder ben ik een fervent Liefhebber van de Zwitserse spoorwegen kom al bijna 50 jaar in Zwitserland vanaf mijn 10e jaar eerst met mijn ouders daarna met de kids en nu natuurlijk met mijn vrouw Marjo die er het liefste zou willen wonen.

Waarom Zwitserland, nou er zijn voor mij een aantal redenen, enerzijds het is een bijzonder proper land, een prachtige natuur, een geweldige spoorse infrastructuur en een grote verscheidenheid aan spoorweg materieel.

Of het nu Elektrische, Diesel, of Stoom is het rijd er nog allemaal, al is er natuurlijk door de jaren heen ook veel veranderd maar dan toch het blijft fascineren.

Door mijn elektrotechnische, en elektronische achtergrond hebben mij de Locomotieven van de SBB altijd heel erg aangesproken, met name de techniek en de aandrijvingen zijn zeer fascinerend, daar ik in deze techniek nog les heb gehad boeit het nog iedere keer als ik mee rijdt op een lok van ons depot in Olten, het is allemaal
constructief gezien eenvoudig, doordacht, eenheid en gemaakt voor de eeuwigheid,mits goed onderhoud en kundig gebruik.

Mijn Hobby als modelbouwer zit bij mij heel diep dit omdat mijn vader ooit is begonnen als werktuigbouwkundig Ingenieur bij de Staatsmijnen in Limburg en begonnen is als Stoker Machinist bij de Staatsmijn Hendrik in Brunssum.

Hij betrok mij vroeger al bij het bouwen van een modelbaan toen nog Trix Express met kartonnen rails. Ik ben toen zelf begonnen met Minitrix, en uiteindelijk verder gegaan met Märklin, dit gebruik ik nu nog steeds, maar ook HAG en Liliput.

Inmiddels heb ik diverse modelbanen gehad opgebouwd en weer afgebroken en sinds 2012 na het gereedkomen van een ware modelbaan zolder, in het Station van SoG  ben ik begonnen met een modelbaan naar voorbeeld.

Na lang wikken en  wegen heb ik gekozen voor het voorbeeld van het Station van Göschenen, ik ben een echte fan van de Gotthard spoorlijn en dit station is redelijk goed na te bouwen niet te groot na ja groot het is toch een baan van in het totaal 21m2 in twee lagen, maar het sporenplan is goed te doen met wat aanpassingen en het leuke is dat je ook nog een stukje van de Schöllenenbaan kan
bouwen, dus ook H0m.

voor zover wil ik het even hier bij laten en zal jullie in een volgend verhaal

verder informeren over de bouw van mijn zolder de inrichting en uitvoering.

Groet Sef

 

 

 

 

4 gedachten over “Even voorstellen

  1. Hoi Sef, het is heel duidelijk dat er (Zwitsers) spoor bloed door de aderen stroomt en dat is bijzonder aanstekelijk. Ga vooral lekker door en genieten van het gezin en het leven, dan komt de rest vanzelf.
    Heel fijn dat je ook bent aangesloten bij dit (hopelijk ook voor jou) leuke cluppie.

    P.s. goede keuze (=> Göschenen); ben zelf een Gotthard-fan

    Like

  2. Dag Sef,

    We hebben inmiddels al heel wat bijgepraat. Nogmaals van harte welkom bij de Swissgroep. We kijken uit naar hetgeen jij bij te dragen hebt op ons blog: want wat jij in huis hebt is zeer zeker waardevol voor anderen.

    Like

  3. Hallo Sef, Ik zag dit artikel voorbij komen dat jij de baan van Göschenen aan het bouwen. Hoe ver ben je daar al mee? Nu wel het dat een oom van mij ook al jaren aan het bouwen is. Ik heb een paar jaar geleden er een video van gemaakt. O.a. een gopro mee laten rijden. Eén rondje duurt ongeveer 7 minuten. Zijn gevoel voor detail is echt ongelofelijk. De baan is dus ook niet klaar. Maar een aantal zaken zoals het station van de Furka-Oberalp met de rivier daar onder zijn ongelooflijk mooi geworden. Als je interesse hebt kan ik je het video-tje wel sturen. Maar dan moet je me maar even een mailtje sturen. Mijn naam is overigens Bob Rietveld.

    Like

Plaats een reactie