Op 28 januari 2017 waren we onderweg van Interlaken naar Luzern. In Meiringen ontdekten we nog een lijntje dat we nog niet eerder hadden gezien. Dit lijntje wordt geëxploiteerd door KWO Grimselstrom. Vanaf spoor 13 kun je richting Innertkirchen. Een rit van ca. 11 minuten. Van de machinist mocht ik voorin bij hem zitten. Hiervan heb ik het volgende filmpje gemaakt.

6 gedachten over “Cabinerit Meiringen – Innertkirchen langs Aareschlucht │ 28-01-2017

  1. Dank voor delen Joachim: dit roept bij mij een soort van jeugdsentiment op: 42 jaar geleden ben ik ook met dit lijntje geweest. Materieel zag er wel ietsje anders uit toen. In dit gebied zijn heel veel leuke uitstapjes te maken: driepassen-toer, hangbrug over de Triftsee bij Gadmen, Gelmersee en zelfs de KWO zijn te bezoeken: http://www.myswitzerland.com/nl-nl/grimselwelt.html

    MIK sluit in Meiringen aan op de Brünigbahn naar Luzern en Brienz naar Interlaken-Ost (volledig smalspoor).
    Dit deel van het Berner Oberland ken ik als mijn broekzak: heb hier heel wat seizoenen doorgebracht.

    Dus Arjan: als je nog vakantie- en wandeltips nodig hebt??? 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Was een verrassend leuk treintje in mooie omgeving. Ik zei dat ook tegen de machinist dat dit wel de kortste perronnetjes zijn die ik tot nu toe gezien heb… 😉

    Graag gedaan, Henk.

    Extra tip: Wanneer je in Innertkirchen met de auto nog stukje doorrijd via de Grimselpass, kom je langs de Gelmerbahn uit. Dit is de steilste standseilbahn van Europa. https://youtu.be/qA67qZFZKE8

    Liked by 1 persoon

  3. Ook ik heb ca 40jr geleden heel wat ‘verplichte’ vakanties in deze streek doorgebracht. Tijdens de vakanties veel de trein gereisd en heel wat bergbahnen bezocht. Pas de laatste jaren komt de waardering voor mijn ouders hiervoor. En realiseerde ik me dat toen de fascinatie voor de Zwitserse spoorwegen en de prachtige bergwereld is ontstaan. Sorry als het wat sentimenteel klinkt, zo is het zeker niet bedoelt. Dus Joachim bedankt voor het delen van deze bijzondere treinrit.

    Liked by 1 persoon

    1. Dat stukje sentiment mag er zeker zijn Sjoerd, het is immers een verrekte mooi land wat je hart steelt.
      Zelfs bij het horen van de Schweizpsalom (zwitsers volkslied) kan er nog een siddering door mijn lijf gaan ..

      Like

Geef een reactie

